Publicerad:
"Hamnservicen är exemplarisk, de är världsbäst!"
Det var en av synpunkterna kommunalrådet Therése Mancini fick av en stammis från Skåne när hon var ute i torsdags och tog tempen på turisterna i hamnarna.
Familjen Berntsen från Norge är på besök i Kungshamn, de har varit här förut och åker mer än gärna tillbaka, trots höga hamnavgifter.
- Har vi råd med en stor båt så ska vi väl ha råd med höga hamnavgifter också tycker jag, säger Svein Berntsen
- Många kör förbi Sotenäs lite nu men vi tog Hunnebo på vägen ner trots hög hamnavgift, någonstans känns det rättvist och rimligt när man tar stor plats, det är väl inte hela världen. Vi gillar Hunnebostrand, det är ett trevligt ställe, det är renare här än på andra ställen också, säger Niklas och Sanaz Lewander som seglat hit från Göteborg med sonen Oscar 14 månader.
- Det är jättebra här, servicen har varit fantastisk också, de kom med en gummibåt för att visa oss en plats, det är så fint här, rent och fint och trevliga människor, säger Frode Nordseth med fru som åkt ner hit från Norge.
Therese Mancini tar med sig synpunkterna för att se vad som kan förbättras inför nästa säsong.
Det som framkom av turisternas synpunkter på hamnarna var att de var mycket nöjda med servicen över lag.
- Hamnpriserna tyckte en del var för dyra och andra inte värre än andra hamnar beroende på båtstorlek.
Kvaliteten på faciliteterna varierade och så även renhållning på våra mest besökta hamnar där krogarna också har ett ansvar för nedskräpningen.
Men det är också viktigt att vi får ta del av hamnpersonalens synpunkter eftersom de har helheten, säger Therése.
Dela detta innehåll
KOMMUNIKATION